dnes je 20.4.2024

Input:

Normalizace

1.12.2020, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2.6
Normalizace

Vlasta Hillebrandová

Slovo normalizace může u lidí dříve narozených vzbuzovat poměrně negativní emoce, pro průvodce Montessori je však metou, ke které chtějí jim svěřené děti přiblížit. Touha vidět zcela normalizované dítě nestačí. Je nutné znát teorii a umět ji aplikovat v praxi. Snažit se být nenápadným a ohleduplným pozorovatelem i průvodcem a k dítěti přistupovat s citem a láskou. Vidět dál, než jak se jeví věci nyní, a vidět v dítěti bytost, kterou se teprve stane.

Jak vypadají normalizační etapy? V té první je dítě neklidné, jeho zájem je povrchní a práce ještě není příliš vědomá. Objevují se náznaky soustředění. Druhá etapa se vyznačuje tím, že si dítě dokáže už samo činnost vybrat nezávisle, opakuje ji, soustředění se prohlubuje a objevují se první známky koncentrace. Ve třetí, normalizační fázi se práce stává zvykem, dítě se do ní ponořuje a pracuje soustředěně delší čas. Jeho činnost je vědomá a zapojuje se do ní celou svou bytostí. Je zcela samostatné. Čtvrtý, nejvyšší stupeň normalizace se projevuje soustředěním na vyšší úrovni. Takové dítě má vlastní vnitřní

Nahrávám...
Nahrávám...