Vlasta Hillebrandová
Materiál: Větší podnos, igelitová zástěrka, miska se smítky (natrhané kousky novin), lopatka se smetáčkem, nalepený tréninkový čtverec na podlaze
Předchozí zkušenosti dítěte: chůze, nošení, přenášení, práce se zástěrkou, přesýpání
Přímý cíl: zametání
Nepřímý cíl: rozvoj paměti, rozvoj jemné a hrubé motoriky, koordinace pohybů, koordinace oko x ruka, koncentrace pozornosti, rozvoj samostatnosti, prostorová orientace, příprava na psaní, čtení
Bod zájmu: poslední smítko
Postup:
- Pozvu dítě k ukázce.
- Jdeme společně k poličce, kde jsou na podnose uloženy pomůcky k aktivitě, v tomto případě k zametání.
- Vyzvu dítě, aby přeneslo podnos opatrně na zem, kde je umístěný nalepený čtverec.
- V klidu chvíli sedíme a prohlížíme si věci na podnose.
- Rozložím a obléknu si zástěrku (samostatná předchozí aktivita).
- Oběma rukama uchopím misku se smítky, rozsypu je kolem čtverce a vrátím misku na podnos.
- Dominantní rukou uchopím lopatku s vloženým smetáčkem a položím před sebe na zem.
- Nedominantní rukou uchopím rukojeť lopatky zespodu a dominantní rukou vyjmu smetáček z lopatky a položím ho vpravo na zem.
- Lopatku vrátím na podnos.
- Přistoupím k tréninkovému čtverci a naznačím směr smetání papírků. Potom postupně a pomalu zametám smítka pohybem zápěstí zprava doleva směrem ke čtverci. Obcházím čtverec a snažím se papírky vmést do čtverce. To dělám tak dlouho (obejdu čtverec třeba i několikrát), dokud není všechno smetí ve čtverci.
- Nedominantní rukou uchopím lopatku a…