dnes je 25.4.2024

Input:

Zametání

1.12.2020, , Zdroj: Verlag Dashöfer

6.1.2
Zametání

Vlasta Hillebrandová

Materiál: Větší podnos, igelitová zástěrka, miska se smítky (natrhané kousky novin), lopatka se smetáčkem, nalepený tréninkový čtverec na podlaze

Předchozí zkušenosti dítěte: chůze, nošení, přenášení, práce se zástěrkou, přesýpání

Přímý cíl: zametání

Nepřímý cíl: rozvoj paměti, rozvoj jemné a hrubé motoriky, koordinace pohybů, koordinace oko x ruka, koncentrace pozornosti, rozvoj samostatnosti, prostorová orientace, příprava na psaní, čtení

Bod zájmu: poslední smítko

Postup:

  1. Pozvu dítě k ukázce.
  2. Jdeme společně k poličce, kde jsou na podnose uloženy pomůcky k aktivitě, v tomto případě k zametání.
  3. Vyzvu dítě, aby přeneslo podnos opatrně na zem, kde je umístěný nalepený čtverec.
  4. V klidu chvíli sedíme a prohlížíme si věci na podnose.
  5. Rozložím a obléknu si zástěrku (samostatná předchozí aktivita).
  6. Oběma rukama uchopím misku se smítky, rozsypu je kolem čtverce a vrátím misku na podnos.
  7. Dominantní rukou uchopím lopatku s vloženým smetáčkem a položím před sebe na zem.
  8. Nedominantní rukou uchopím rukojeť lopatky zespodu a dominantní rukou vyjmu smetáček z lopatky a položím ho vpravo na zem.
  9. Lopatku vrátím na podnos.
  10. Přistoupím k tréninkovému čtverci a naznačím směr smetání papírků. Potom postupně a pomalu zametám smítka pohybem zápěstí zprava doleva směrem ke čtverci. Obcházím čtverec a snažím se papírky vmést do čtverce. To dělám tak dlouho (obejdu čtverec třeba i několikrát), dokud není všechno smetí ve čtverci.
  11. Nedominantní rukou uchopím lopatku a
Nahrávám...
Nahrávám...