dnes je 29.3.2024

Input:

Práce průvodce

1.12.2020, , Zdroj: Verlag Dashöfer

3.2
Práce průvodce

Vlasta Hillebrandová

Do naší mateřské školy přichází mnoho lidí na praxi a náslechy. Pokud je to pro některé z nich první setkání s Montessori, bývají jejich reakce někdy úsměvné: „Můžete mi prosím říct, proč ty učitelky nic nedělají a jen tu sedí? Kdy už začnou děti učit? To ticho tady je fakt divné, co jste těm dětem slíbili? A jak to, že vůbec neslyšíme, co jim říkáte?” Pro kolegy a kolegyně je opravdu nezvyklé, že učitelka neběhá po třídě a nepokřikuje na děti, že děti jsou nadmíru samostatné, klidné… Co tedy dělá průvodce?

Jeho úkolem je odborné, systematické a pečlivé pozorování jednotlivých dětí i celku. Aby se mohl této činnosti věnovat, musejí se všichni, on i děti, nacházet v dobře připraveném prostředí. Na začátku školního roku spočívá jeho práce v prezentacích mnoha ukázek práce s jednotlivými aktivitami, v zavádění zdvořilostních lekcí a ve cvičení ticha a rovnováhy. Pomocí svých teoretických i praktických znalostí a dovedností nastavuje jednotlivým aktérům hranice a zároveň je podporuje v samostatnosti a nezávislosti. Má vždy na mysli, že děti na své úrovni dokážou všechno. Je zde však jedno ALE. Je nutné promyšleně,

Nahrávám...
Nahrávám...